A Közép-Amerikában, a Kis-Antillák szigetcsoporthoz tartozó Grenadát Kolumbusz Kristóf fedezte fel 1498-ban, innentől kezdve pedig az eredetileg indiánok lakta, esőerdő borította sziget szerves részévé vált Európa kereskedelmének - a fűszernövényeknek kedvező éghajlat és előbbiek termesztése révén Fűszerszigetként is gyakran emlegetik.
Az 1974 óta független, két nagyobb és több kisebb szigetből álló ország elsődleges bevételi forrása ma az idegenforgalom, gyönyörű tengerpartjai, karneválja, gyarmati emlékei és négy természetvédelmi területe, illetve nemzeti parkja messze földről vonzza a turistákat. Csakúgy, mint a csupán néhány éves múltra visszatekintő látványossága, a világ egyik legújabb, de már most nagy érdeklődésnek örvendő kiállítása, a hátborzongató és misztikus víz alatti múzeum.
A szobrászként és búvárkutatóként ismertté vált Jason de Caires Taylor nevét hamar emlékezetébe véste a nagyvilág, mikor bejelentette a sajátos, különc, ugyanakkor rendkívül kreatív múzeum létrehozásának ötletét.
Taylor véleménye szerint a műtárgyakat nem csak eredeti állapotukban megtartva, a széltől is óvva, folyamatosan restaurálva lehet megőrizni az utókor számára, hisz a pusztulás, az enyészet és a változás is épp olyan része lehet a művészetnek, mint az örökkévalóság.
Alkotásaival épp ezért nem mást, mint az élet, az elmúlás és az újrateremtődés körforgását kívánja szimbolizálni, felhasználva a tenger - mint az egyik legelemibb természeti erő - romboló és éltető energiáját.
Célja továbbá nem titkoltan a nagyközönség meghökkentése volt, ennek köszönhető az a sokszor hátborzongató és bizarr látvány, melyet víz alá elhelyezett szobrai, a már-már holttesteknek tűnő emberi alakok jelentenek, benőve korallokkal, moszatokkal, hínárral - ezzel is kifejezve az alkotás és a környezet szerves kapcsolatát.
A nagyméretű szobrok a víz alatt még hatalmasabbnak és sejtelmesebbnek tűnnek, a látványt emellett a folyton változó fényviszonyok is fokozzák. Az alakok mindegyike befejezetlen, épp csak megkezdett alkotás, amit az óceán folyamatosan formál, így, ha valaki néhány évvel később is megszemléli a helyet, biztos, hogy egész más látvány fogadja majd.